sábado, 28 de abril de 2018

El Geogebra, un recurs fantàstic

Avui estic emocionada de parlar-vos del Geogebra. Per a aquells que no el coneguin, es tracta d'un software matemàtic interactiu que dóna infinites possibilitats. 

El creador d'aquesta meravella és en Markus Hohenwarter, un matemàtic austríac que va iniciar el desenvolupament d'aquest programa com a part del seu treball de tesi al 2001. Està disponible per a múltiples plataformes: Windows, Debian, Ubuntu, Red Hat, entre d'altres. Fins i tot una gran quantitat d' smartphones poden disposar d'aquesta aplicació. 


Bé, a hores d'ara, us hauríeu d'estar preguntant perquè estic tan il·lusionada i fascinada per aquest recurs. Doncs el cert és que aquest programa reuneix àlgebra, geometria, estadística i càlcul. Amb totes aquestes eines, us imagineu la quantitat de coses que es poden arribar a fer? Personalment ho considero un recurs esplèndid, per mi indispensable fins i tot. Seguidament trobeu un video on, el propi Markus Hohenwarter, explica perquè Geogebra és tan fantàstic.




A continuació, us deixo el link de la meva pàgina de Geogebra on vaig penjant part del material que vaig creant: 

https://www.geogebra.org/u/parrebola -et convido a clicar "Mostrar tots"- 


A dia d'avui encara desconeixo gran quantitat de funcions que ofereix Geogebra, però vaig aprenent dia a dia. És molt engrescador posar-s'hi, i anar descobrint i avançant. A més, cal destacar que és molt intuitiu, i a la pàgina web de Geogebra hi ha molta informació addicional, com també molts tutorials a youtube.

Desitjo haver despertat el vostre interès sobre aquest programa. Per provar-lo no cal ni que el descarregueu (tot i que jo ho recomenaria). Es pot emprar de manera online, sense necessitat de registrar-se. Així que no hi ha excusa per no donar-hi un cop d'ull. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario